Köttfärsgryta med ris till bebisar

publicerat i Allmänt, Barnmat;

Det här receptet är lämpligt för barn över åtta månader men det är bara att mixa finare till dom ännu mindre 
En morot, 200gr nötfärs, en näve bladpersilja, 1/2 lök,en klyfta vitlök, en röd paprika, en msk tomatpuré, två dl  grötris en dl grädde, en näve riven ost lite svartpeppar, oregano och spiskummin. 
Mixa grönsakerna i matberedare till önskad storlek koka köttet med lite vatten och ca 50 gr smör, häll på grösaksblandningen, kryddorna och en halv liter vatten låt småkoka i 20 min under lock 

Häll på riset rör om då och då låt puttra tills riset har blivit mjukt. Häll i grädde och riven ost och låt sjuda i fem min under omrörning 
Isak älskar denna maträtt 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Hej! Jag råkade få upp din instagram, du har precis sånt lockigt hår som mig. Jag plattar de alltid för jag får aldrig till de... Ditt såg otroligt vackert ut. Kan du kanske lägga ut vilka hår produkter du använder och hur du gör med de på morgonen så de inte ser helt kaos ut ? :)

2:a kommentar, skriven , av Annie :

Om bara en månad får Vinga börja smaka på mat. Helt galet vad fort tiden går 😄

Kommentera inlägget här :